29 September 2017

El recinte de Gran Via acull fins el 6 d'octubre vuit esdeveniments firals simultanis

Més de mil empreses a la Barcelona Industry Week, que diumenge obre les seves portes a Fira

El recinte de Gran Via de Fira de Barcelona acull aquesta setmana la primera edició de la Barcelona Industry Week, la suma de vuit esdeveniments firals centrats en la transformació digital de les empreses, nous materials, química aplicada i les formes de producció del futur. Així, de l'1 al 6 d'octubre, la Barcelona Industry Week reunirà més d'un miler d'empreses i als millors experts internacionals en aquests àmbits amb la celebració conjunta del desè Congrés Mundial d'Enginyeria Química -la inauguració del qual el dia 1 marca el punt de partida de l'esdeveniment-, els salons Expoquimia, Eurosurfas, Equiplast, IN(3D)USTRY From Needs to Solutions, IOT Solutions World Congress, el nou World Chemical Summit i el certamen Smart Chemistry, Smart Future.

Organitzada per Fira de Barcelona, ​​amb el suport del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ​​la Barcelona Industry Week ocuparà prop de 68.000 m2 nets dels pavellons del recinte de Gran Via i reunirà més d'un miler d'empreses, més de 850 ponents i més de 50.000 professionals de tot el món per mostrar l'oferta més transversal i innovadora de tota la cadena productiva: des de la matèria primera, plàstica i química, passant per la fabricació massiva o personalitzada, fins arribar a l'automatització de processos i connectivitat intel·ligent a través de les últimes tecnologies aplicades a múltiples sectors industrials.

Dia 2: Jornada El Futur de la Indústria i Expoquimia
Després de l'arrencada del Congrés Mundial d'Enginyeria Química, el dia 2 d'octubre (de 10 a 13.30 hores) tindrà lloc la jornada 'El Futur de la Indústria. Els nous reptes 'en què destacats experts i responsables empresarials analitzaran el futur de la indústria espanyola i els seus principals reptes en el context actual per potenciar la seva competitivitat, digitalització i dimensió. La ministra d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, Isabel García Tejerina; el conseller d'Economia i Empresa, Santi Vila; i el president de Fira de Barcelona, ​​Josep Lluís Bonet, participaran a les 13.30 hores en l'acte de cloenda.

El mateix dia 2, obren les seves portes la 18a edició d'Expoquimia, el major esdeveniment de la química aplicada del sud d'Europa; una nova edició de Smart Chemistry, Smart Future, projecte liderat per la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (FEIQUE); la 18a edició d'Equiplast, la trobada internacional del plàstic i el cautxú, i la 26a edició d'Eurosurfas, la trobada internacional del tractament de superfícies.

Del 3 al 5 d'octubre, tenen lloc la segona edició d'IN (3D) ustry From Needs to Solutions, que reunirà una extensa mostra representativa de l'ecosistema de la fabricació additiva i avançada; i la tercera edició del IOT Solutions World Congress, esdeveniment que s'ha convertit en un referent del sector i que reunirà els principals experts mundials de l'internet industrial. I els dies 4 i 5 d'octubre, tindrà lloc la primera edició del World Chemical Summit, nou fòrum de debat en el qual s'abordarà com la química pot solucionar alguns dels reptes plantejats per la societat actual.

Barcelona, 29 de setembre de 2017