17 octubre 2017

Experts de tot el món destaquen la importància del sector per a un desenvolupament sostenible

Els ponents del World Chemical Summit coincideixen en assenyalar a la química com a una industria clau

Els ponents de la primera edició del World Chemical Summit, que s'ha celebrat al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, han coincidit a destacar el paper clau de la química per donar resposta als principals reptes als quals ha de fer front la societat del segle XXI com, per exemple, assegurar l'alimentació, l'accés a aigua potable i l'energia a una població mundial que passarà dels 7.400 milions d'habitants de l'actualitat als 9.500 el 2050.

El World Chemical Summit ha comptat amb més de 40 ponents internacionals en un fòrum de debat que ha reivindicat a la química com una disciplina fonamental per a qüestions com l'energia, aigua i aire, alimentació, salut, eficiència de recursos i societat digital, que han estat els sis eixos sobre els quals ha pivotat el congrés amb intervencions de destacats líders d'opinió com el vicepresident mundial d'HP, Ramon Pastor, que va assenyalar que "en un món canviant com l'actual, la química és clau per a la provisió de nous materials". Pastor, a més, va encunyar el terme de "nova química" per remarcar el seu paper en el procés de "transformació cap a una fabricació digital".

Per la seva banda, el director de la unitat de Productes Químics i Residus de l'oficina de Medi Ambient de Nacions Unides, Jacob Duer, va afirmar que "la química té un paper fonamental en un desenvolupament sostenible i més respectuós amb el medi ambient" mentre que , per la seva banda, el president del Consell Nord-americà de Química (ACC, en anglès), l'excongressista Cal Dooley, ha avançat que "la química canviarà radicalment" i ha destacat el seu caràcter innovador, que permetrà aconseguir "una agricultura sostenible".

En aquesta línia, el creador del concepte 'The Blue Economy', l'emprenedor belga Gunter Pauli, va comentar que "el gran repte de la química actual és conèixer les enormes oportunitats que ofereix el planeta". Pauli va apuntar que "cal transformar els recursos naturals en fonts d'energia bio per poder fer front a la dependència actual dels combustibles fòssils".

La directora del World Chemical Summit, Pilar Navarro, ha volgut "donar les gràcies als ponents, assistents i entitats col·laboradores d'un esdeveniment nou que vol asseure per donar resposta a algunes de les grans qüestions que es planteja la societat actual". L'esdeveniment ha comptat amb el suport de les principals institucions, organitzacions i entitats sectorials com el Consell Europeu de la Indústria Química (Cefic), l'Associació Europea de Distribuïdors Químics (FECC) i algunes de les principals associacions sectorials d'Amèrica.

El World Chemical Summit s'ha celebrat en el marc d'Expoquimia, la Trobada Internacional de la Química, que juntament amb Eurosurfas, Equiplast, IN(3D)USTRY From Needs to Solutions, IOT Solutions World Congress i el desè Congrés Mundial d'Enginyeria Química, han donat forma a la primera edició de la Barcelona Industry Week.

Barcelona, 17 d'octubre de 2017