06 octubre 2017

El saló aplega prop de 400 empreses, que presenten 2.180 productes i 278 novetats

Expoquimia es consolida com a plataforma de solucions reals per al desenvolupament industrial

La 18a edició d'Expoquimia, la Trobada Internacional de la Química organitzat per Fira de Barcelona, ha confirmat la seva condició de referent per al sector no només com a plataforma comercial sinó com a plataforma de solucions reals i aplicables per al desenvolupament industrial. Amb la presència d'un total de 393 expositors directes, els pavellons 2 i 3 del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona s'han reunit del 2 al 6 d'octubre una àmplia mostra de tots els col·lectius que donen forma a un dels sectors més dinàmics de l'economia espanyola.

La directora del saló, Pilar Navarro, ha mostrat el seu "agraïment a totes les empreses expositores i als professionals que han visitat" el certamen que s'ha celebrat en un complicat context sociopolític. Per la seva banda, el president d'Expoquimia, Antón Valero, ha assenyalat que "el saló ha tornat a posar de manifest la importància de la indústria química espanyola com un sector fonamental per al desenvolupament econòmic". Expoquimia 2017 ha ocupat més de17.500 m2 de superfície expositiva en què s'han presentat un total de 2.180 productes de 2.221 marques representades i 278 novetats en un certamen que es confirma com el segon de la Unió Europea.

A més de ser el gran aparador comercial i promocional del sector, Expoquimia ha estat de nou la gran plataforma de divulgació mediambiental i científica del sector químic espanyol, compost per més de 3.100 empreses. En aquest sentit, el saló ha acollit la segona edició del projecte Smart Chemistry Smart Future de la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (FEIQUE) en el qual un total de 22 empreses, entre les quals han destacat Air Liquide, BASF, Carburos Metálicos , Cepsa, ChemMed, Covestro, Dow Chemical Ibèrica, Ercros, Indústries Químiques de l'Ebre, Inovyn, Lati Ibérica, Messer Ibèrica, Panreac Química, Praxair, Quimicacova, Quimidroga, Repsol, Ricardo Molina i Siemens, han donat a conèixer les seves últimes novetats i innovacions per aconseguir una química més sostenible.

Expoquimia ha tingut, a més, un ampli programa de jornades, sessions i congressos entre els quals han destacat les XV Jornades d'Anàlisi Instrumental (JAI); el primer Open Innovation Forum, amb la presència de les principals universitats catalanes; les sisenes Jornades sobre l'ensenyament de la química a Catalunya o l'aplicació de la química a la cuina amb el xef Jordi Cruz, entre d'altres.

Paral·lelament, han tingut lloc el desè Congrés Mundial d'Enginyeria Química, que ha elaborat la Declaració de Barcelona en què es reclama a governs i organitzacions una major inversió en educació i investigació, i el World Chemical Summit, els ponents han assenyalat la importància de la química com a actor principal en la transformació digital.

Els salons i esdeveniments vinculats a la indústria química, els plàstics i el tractament de superfícies Expoquimia, Eurosurfas, Equiplast, la World Chemical Summit i Smart Chemistry, Smart Future han registrat més de 35.000 visites.

Barcelona, 6 d'octubre de 2017