02 octubre 2017

El jurat assenyala la gran qualitat dels projectes presentats en Química i Biotecnologia

Un additiu que redueix les emissions de CO2 i unes microalgues, premis Expoquimia 2017

Un nou additiu per a pintures o un altre tipus de revestiments que redueix la contaminació produïda per CO2 i els NOx (gasos d'efecte hivernacle) i un innovador bioestimulant per a la millora de la producció agrícola són els projectes vencedors de la cinquena edició dels Premis Expoquimia R+D+i en les categories de Biotecnologia i Química, respectivament. El jurat ha destacat l'alta qualitat dels treballs presentats a aquesta nova edició dels guardons que Expoquimia, la Trobada Internacional de la Química de Fira de Barcelona, organitza des de l'any 2005.

En la categoria de Biotecnologia, el producte AgriAlgae, un bioestimulant agrícola a base de microalgues, de l'empresa AlgaEnergy de Madrid, ha rebut el primer premi. AgriAlgae es produeix exclusivament a partir de biomassa de microalgues de gran qualitat, conreades i processades en les instal·lacions de la pròpia empresa.

AlgaEnergy és una companyia biotecnològica de gran prestigi en el sector de les microalgues i el seu producte, utilitzat en explotacions de cultiu de meló, ha propiciat en un 23% l'increment en rendiments quilo per hectàrea, l'augment del pes mitjà del meló tractat en un 13% i el creixement del nombre de fruits en un 14%.

Per la seva banda, el premi en la categoria de Química ha estat per CO2pure, un principi actiu amb nano i micro partícules que, afegit com a additiu en la fabricació de pintures, en l'asfaltat de carreteres o en tot tipus de revestiments, contribueix a eliminar el diòxid de carboni i els òxids de nitrogen, elements altament nocius per a la salut, i els converteix en minerals inerts i innocus.

Així, un camp de futbol de 7.000 m2 pavimentat o pintat amb CO2pure, veurà reduït les emissions de CO2 i NOx en 1,42 tones a l'any, segons afirmen els creadors d'aquest producte, l'empresa PrimLab Global d'Alacant.

Dotats amb 5.000 euros en cadascuna de les seves dues categories, els Premis Expoquimia seran lliurats en un dinar que té lloc avui dilluns 2 d'octubre en el marc del saló Expoquimia de Fira de Barcelona i al qual assistirà Carmen Vela, la secretària d'Estat de investigació, Desenvolupament i Innovació.

Barcelona, 2 d'octubre de 2017