21 setembre 2017

Les últimes innovacions seran presentades a Smart Chemistry Smart Future

Expoquimia aplegarà a prop de 400 empreses i mostrarà el gran potencial del sector químic

La 18ena edició d'Expoquimia, la Trobada Internacional de la Química de Fira de Barcelona, reunirà un total de 393 expositors directes en 17.700 m2 nets de superfície expositiva dels pavellons 2 i 3 del recinte de Gran Via, seu del certamen. Així, Expoquimia 2017 mostrarà les últimes novetats de les empreses líders del sector químic espanyol i exhibirà el potencial de la indústria química espanyola en la que serà l'edició més innovadora de la seva llarga història.

Amb el lema 'La química com a solució intel·ligent al futur de les persones i el planeta', el saló donarà a conèixer impressores 3D que utilitzen plàstic biodegradable i PVC, sistemes digitals per a la depuració i reutilització de l'aigua o sistemes per a la captura de CO2 a l'àrea Smart Chemistry Smart Future, una iniciativa liderada per la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (FEIQUE).

Entre les 22 empreses que participen a la zona Smart Chemistry, Smart Future destaquen Air Liquide, BASF, Carburos Metálicos, Cepsa, ChemMed, Covestro, Dow Chemical Ibèrica, Ercros, Indústries Químiques de l'Ebre, Inovyn, Lati Ibérica, Messer Ibèrica, Panreac Química , Praxair, Quimicacova, Quimidroga, Repsol, Ricardo Molina i Siemens, així com institucions com la Junta d'Andalusia o el Centre de Desenvolupament Tecnològic Industrial del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat. Aquestes firmes són algunes de les prop de 400 companyies que participen en aquest saló que, amb 52 anys d'història i de periodicitat triennal, és l'esdeveniment espanyol de referència i el segon d'Europa.

El president d'Expoquimia, Antón Valero, declara que "la indústria química és una de les més dinàmiques i productives de l'economia espanyola no només per la seva contribució directa sinó també per la seva capacitat per crear un fort teixit empresarial d'empreses auxiliars i una important demanda de serveis avançats de recerca, innovació, tecnologia i enginyeria". El sector químic està compost per més de 3.100 empreses amb una facturació anual de 58.100 milions d'euros, el que representa el 12,4% del PIB espanyol.

Expoquimia, un dels esdeveniments de la Barcelona Industry Week, oferirà noves oportunitats de negoci als expositors amb les Networking Activities i serà el punt de trobada entre indústria i ciència amb un diverses activitats com les XV Jornades d'Anàlisi Instrumental (JAI), el desè Congrés Mundial d'Enginyeria Química (10th WCCE) o una jornada sobre nanomedicina a càrrec de la Vall d'Hebron Institut de Recerca. Així mateix, representants de diferents regions industrials es donaran al marc de la campanya Watify de la Comissió Europea de suport a les empreses en la seva transformació digital.

Una altra de les novetats d'Expoquimia 2017 és l'espai destinat a la biotecnologia industrial anomenat Industrial Biotech, que mostrarà les possibilitats de la biotecnologia aplicada als processos industrials i amb la participació d'una trentena d'empreses.

Barcelona, 21 de setembre de 2017