10 Ноември 2016

Substitueix en el càrrec Luis Serrano, qui ha finalitzat la seva carrera professional

El màxim dirigent de FEIQUE, Antón Valero, nou president d'Expoquimia

El president de la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola (FEIQUE), Antón Valero, ha estat nomenat president del comitè organitzador d'Expoquimia, la Trobada Internacional de la Química de Fira de Barcelona, en substitució de Luis Serrano, qui ha presidit el certamen als tres últims anys. El Consell d'Administració de Fira de Barcelona ha agraït Serrano la seva tasca al capdavant d'Expoquimia.

Llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona i Màster en Gestió d'Empreses per EADA, Antón Valero Solanellas és General Manager de Dow Chemical per a Espanya i Portugal des de 2004 i des de 2014 és president de FEIQUE, associació que representa més de 3.100 empreses del sector químic espanyol.

El nou president d'Expoquimia ha mostrat la seva satisfacció pel nomenament. "Per a mi, és una satisfacció poder estar al capdavant de l'esdeveniment firal més gran del sector i que, cada tres anys, posa en relleu la importància tant econòmica com social de la indústria química".

Valero ha afegit que "incrementar el grau d'internacionalitat d'Expoquimia i potenciar la seva vessant de centre de negocis i de plataforma divulgativa són alguns dels objectius que em marco al capdavant de la presidència del seu comitè organitzador". Antón Valero substitueix Luis Serrano, director general de la multinacional Solvay per a Espanya i Portugal des de 2007 i president d'Expoquimia des de 2013, que ha finalitzat la seva carrera professional iniciada el 1980.

Expoquimia és l'esdeveniment firal més gran de la indústria química espanyola i del sud d'Europa. Amb periodicitat triennal, compta amb una àmplia oferta comercial i amb un extens programa científic. Entre els actes que s'organitzen en el marc d'Expoquimia destaquen cites com la XV edició de les Jornades d'Anàlisi Instrumental (JAI), el desè Congrés Mundial d'Enginyeria Química (10th WCCE, per les sigles en anglès) i acollirà una Jornada de la Associació per a la Defensa de la Qualitat de les Aigües (ADECAGUA). En total, es desenvoluparan més de 150 activitats relacionades amb el sector químic. La propera edició d'Expoquimia tindrà lloc del 2 al 6 d'octubre de 207 al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.

La iniciativa corporativa del sector químic SMART CHEMISTRY SMART FUTURE tornarà a Expoquimia 2017 després de l'èxit de la seva primera edició, el 2014, en què va ser l'espai més visitat del certamen. Aquest fòrum de trobada únic liderat per FEIQUE, juntament amb el propi saló, en el qual les empreses i organitzacions més rellevants del sector químic al nostre país van de la mà, posa el focus d'atenció en propiciar un major coneixement sobre el potencial innovador i el caràcter estratègic del sector per a l'economia espanyola.

Segons dades de FEIQUE, el sector químic espanyol preveu incrementar la seva xifra de negocis un 2,3% el 2016, fins als 59.391.000 d'euros, i un 2,5% el 2017, fins als 60.875.000 d'euros, el que suposaria acumular un creixement del 21,8% des de 2007.

Barcelona, 10 de novembre de 2016